Thursday, July 02, 2009

Värmebölja

I klibbig kvällsvärme har jag avnjutit öl och tapas med kollegor. Gott och trevligt! Vämen är verkligen helt osannolik, och vätskebristen gör sig påmind - tre öl resulterade i endast ett toabesök! Fick dessutom en lektion i bi-kunskap. Visste ni att bidrottningen flyger flera kilometer upp i luften för att para sig med en drönare, som sedan dör? Eller att arbetarbina är honbin som fått så lite mat som barn att de inte utvecklats till drottningar? Jag känner mig fullärd! :)

2 comments:

  1. Anonymous12:58 AM

    Mmmmm öööl! mmmmm taapaaas! känner riktigt hur "snålvattnet" rinner till och jag liknar Homer Simpson när han drömmer om duff haha
    Visste du också om bin, att du kan stå trygg vid sidan av kupan men om du står flera hundra meter ifrån fast i färdriktning från "dörren" så ligger du farligt till....
    Jag har provat båda när vi hade bin i sommarstugan förr.
    kram Stina

    ReplyDelete
  2. Halloj!
    Näe, det där med bina hade jag inte en susning om..nu är det en geting här inne i matrummet, måste släppa ut den!

    Du får gärna komma förbi i sommar, gästrummet står o väntar:)
    O Tuppen Jansson;)

    Kramis Jenny

    ReplyDelete