Thursday, January 22, 2009

Antikt

Jag älskar Antikrundan. Skulle gärna hitta en pryl för tjugo spänn som visade sig vara värd hundra tusen, hur bär man sig åt? Kanske skulle hjälpa om man gick på loppis. :)

Idag var det faktiskt med en grej som står hemma hos mina föräldrar! En boll som är snidad i elfenben med en massa mindre bollar inuti, jättefin. Tyvärr ligger den löst uppe på en fot, och tydligen har den varit så intressant att gäster i huset har lyft på foten och bollen har trillat i golvet = inte bra. Jag är iallafall oskyldig så vitt jag minns. :)


1 comment:

  1. Halloj! Jag såg oxå Antikrundan igår, vad coolt att dina föräldrar har en sån där elfenbensboll!! Den är jättefin :)Nej, du var väl aldrig o pillade på den som liten o tappade den i golvet....??
    Ha en trevlig helg,
    vi hörs
    Kram Jenny

    ReplyDelete